על חשבון משלם המיסים: פרס נסע לבלות בנורבגיה

    שלום בידרמן No Comments on על חשבון משלם המיסים: פרס נסע לבלות בנורבגיה
    20:56
    08.05.24
    יצחק אייזיקוביץ' No Comments on זמר החתונות חושף: "לפני כל הופעה אני לומד מאמר חסידי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה שמעון פרס פתח היום את ביקורו המדיני-ממלכתי בנורבגיה במהלכו ייפגש עם הצמרת המדינית ובראשה המלך הארלד החמישי, ראש הממשלה ויו"ר הפרלמנט ויישא דברים באירוע חגיגי במרכז פרס נובל לשלום.

    עם פתיחת ביקורו, היה הנשיא פרס אורח הכבוד באירוע חגיגי בבית הכנסת באוסלו בהשתתפות מאות חברי הקהילה היהודית. הנשיא נשא דברים באירוע המרגש בהם הדגיש את החיבור הערכי החשוב בין יהדות התפוצות ומדינת ישראל ואמר: "כנשיא מדינת ישראל אני גאה לראות קהילה יהודית חזקה ומסורתית בבית כנסת קטן ואינטימי". מעולם לא חלמנו כי מדינת ישראל שתקום תהיה גדולה יותר מנורבגיה- מתוך המחסור והמדבר קמה מדינת ישראל לתפארת, חלוצה בטכנולוגיה, ראשונה במדע". בדבריו פרט הנשיא את האיומים העומדים במזרח התיכון והדגיש כי אין לעמוד מנגד אל מול הסכנה האיראנית.

    בהקשר לתהליך השלום ולבירתה של נורבגיה- אוסלו הוסיף הנשיא כי מתרגש להיות באוסלו לאחר 20 שנים ואמר: "יש לי זיכרונות טובים מאוסלו, אני מלא תקווה כי נשלים את תהליך השלום אותו התחלנו ממש כאן, שלום המבוסס על שתי מדינות לשני עמים- מדינת ישראל מעולם לא איבדה את תקוותה לשלום". בסיום דבריו של הנשיא, חתם על ספר התורה העתיק של הקהילה היהודית ופגש צעירים מהקהילה היהודית בנורבגיה שסיפרו לו על הקשר החזק עם מדינת ישראל.

    מחר, יהיה הנשיא אורח הכבוד בטקס קבלת פנים ממלכתי באירוח מלך נורבגיה בארמון משפחת המלוכה, בהמשך צפוי להיפגש עם ראש הממשלה והצמרת המדינית של נורבגיה.
    פרס נורבגיה

    פרס בית כנסת אוסלו נורבגיה

    Hפרס בית כנסת אוסלו נורבגיה

    פרס בית כנסת אוסלו נורבגיה

    פרס בית כנסת אוסלו נורבגיה



    0 תגובות